Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa

Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa

Dostępność:w magazynie 1 egz.
Czas realizacji:24 h
ISBN:83-208-1657-2
EAN:9788320816570
Kod tytułu:44249
Szerokość:162 mm
Wysokość:238 mm
63,00 zł
36,00 zł
Cena netto: 34,29 zł
(5% VAT)
Ilość stron 379
Miejsce wydania Warszawa
Oprawa miękka
Rok wydania 2007
Typ Książka
PKWiU 58.11.1
W promocji tak
Język polski
Większość obszarów zastosowań wyników badań marketingowych wiąże się z podejmowaniem bieżących decyzji, planowaniem oraz kontrolą na wszystkich szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem. Wyniki tych badań są także wykorzystywane przez użytkowników informacji, w tym menedżerów w różnych typach przedsiębiorstw (produkcyjnych, handlowych, finansowych).

Zastosowanie badań marketingowych polega na harmonijnym połączeniu podejścia przedmiotowego (co i dla kogo badać) z podejściem narzędziowym, wskazującym za pomocą jakich metod projektować i realizować procesy badawcze. W książce uporządkowano i scharakteryzowano podstawowe metody badawcze zaspokajające potrzeby informacyjne decydentów w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. Najważniejsze zagadnienia poruszone w książce dotyczą:
  • wykorzystania wyników badań marketingowych w bieżących czynnościach zarządczych;
  • metod badań elementów otoczenia przedsiębiorstwa (nabywców indywi- dualnych i przemysłowych, przedsiębiorstw konkurencyjnych oraz zjawisk rynkowych) i samych przedsiębiorstw;
  • metod badań uwarunkowań postępowania nabywców w procesach zakupu.
Liczne przykłady, w większości zaczerpnięte z polskiej rzeczywistości, oraz rysunki i tablice znacznie ułatwią zrozumienie i wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce.
Książkę tę warto polecić studentom wyższych uczelni, zwłaszcza o profilach ekonomicznym i menedżerskim, specjalistom prowadzącym badania marketingowe, menedżerom oraz innym decydentom.
Prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk jest kierownikiem Katedry Marketingu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Autorem licznych publikacji dotyczących marketingu, zarządzania 'marketingowego, badań marketingowych i ich zastosowań.


Newsletter

Schowek


Brak tytułów w schowku.