Społeczne konteksty nowych mediów

Społeczne konteksty nowych mediów

Wydawca: Adam Marszałek
Dostępność:aktualnie niedostępny 0 egz.
ISBN:978-83-7611-947-2
EAN:9788376119472
Kod tytułu:35639
Szerokość:159 mm
Wysokość:225 mm
35,00 zł
28,70 zł
Cena netto: 27,33 zł
(5% VAT)
Ilość stron 199
Miejsce wydania Toruń
Oprawa miękka
Rok wydania 2011
Typ Książka
PKWiU 58.11.1
Język polski
W niniejszej publikacji starałam się zogniskować uwagę na zjawiskach w ogóle niedostrzeganych lub mało znanych, mimo że funkcjonujących w wirtualnej rzeczywistości od co najmniej kilku, a w wielu przypadkach kilkunastu lat. Proponowana przeze mnie tematyka nie wyczerpuje społecznych zastosowań internetu czy fenomenów kulturowych generowanych przez to narzędzie komunikacyjne. Jest to subiektywny wybór problemów i zjawisk, które na tym etapie rozwoju internetu uznałam za najbardziej interesujące i inspirujące.
Ze Wstępu

Publikacja dostarcza lektury wyjątkowo inspirującej. Jest to oczywiście efektem atrakcyjności samego tematu, ale chyba w większym stopniu rezultatem podejścia do niego Autorki. Książka, a jest to walor wszystkich znanych mi tekstów dr Szpunar, nie zawiera „pustych myślowych przebiegów", nie ma w nim pustosłowia - każdy rozdział daje Czytelnikowi potężną porcję konkretnej wiedzy, przybliżając świat sieci nawet temu, dla kogo wirtualna rzeczywistość jest istotną częścią jego własnej rzeczywistości.
Z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Chłopeckiego

Magdalena Szpunar wprowadza do polskiego dyskursu medialnego swoją kolejną książkę o niewątpliwej doniosłości poznawczej. Autorka przybliża nam zjawiska mało znane albo po prostu niedostrzegane, często w naszej świadomości jeszcze nieobecne, mimo że obok nas od dawna istniejące. Należy tu pochwalić pomysłowość i dociekliwość autorki zarówno w sferze poszukiwań źródłowych, jak i w dziedzinie opracowania uzyskanego materiału. Książka istotnie wzbogaci naszą wiedzę i zachęci do przemyśleń oraz kontynuowania dyskusji na ważne dla współczesnej nauki i kultury tematy.
Z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Jastrzębskiego

Spis treści:

Wstęp

I. Pomiędzy tradycyjnymi a nowymi mediami
1. Anatomia newsa
2. Rozmawianie na ekranie. Społeczne znaczenie i funkcje programów typu talk show
3. Otwartość, partnerstwo i wspólnota zasobów jako dominujące wartości w świecie wikinomii
4. Determinanty korzystania z internetu i komunikowania online kobiet i mężczyzn

II. Nowe zjawiska społeczne generowane przez nowe technologie
1. Wewnętrzny imperatyw pisania. Społeczne znaczenie i funkcje blogów
2. Świat zamknięty w 160 znakach - serwisy mikroblogowe i ich specyfika
3. Współczesny konsument - pasywny czy aktywny prosument?
4. Reklama dźwignią wiary? - church marketing i jego specyfika
5. Egzegeza zachowań pomocniczych a e-pomoc w internecie

III. Zagrożenia i patologie związane z funkcjonowaniem internetu
1. Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej
2. Sexting - nowe formy ekspresji seksualności w dobie internetu i nowych technologii
3. Cyberslacking - internet w pracy nie tylko do pracy

Bibliografia

Inne tytuły z serii Oblicza mediów

Newsletter

Schowek


Brak tytułów w schowku.