Paradoksy internetu. Konteksty społeczno-kulturowe

Paradoksy internetu. Konteksty społeczno-kulturowe

Wydawca: Adam Marszałek
Dostępność:aktualnie niedostępny 0 egz.
ISBN:978-83-7611-946-5
EAN:9788376119465
Kod tytułu:35189
Szerokość:159 mm
Wysokość:225 mm
35,00 zł
28,70 zł
Cena netto: 27,33 zł
(5% VAT)
Ilość stron 193
Miejsce wydania Toruń
Oprawa miękka
Rok wydania 2011
Typ Książka
PKWiU 58.11.1
Język polski
Publikacja Paradoksy internetu. Konteksty społeczno-kulturowe ma charakter interdyscyplinarny, znajdują się w niej teksty socjologów, medioznawców, filozofów, pedagogów i kultu rożna wców, co zdaniem redaktora tomu stanowi jedną z niewątpliwych zalet tej monografii, ukazuje bowiem całą paletę tego niezwykle skomplikowanego i wielowymiarowego fenomenu, jakim jest internet. Niektórzy Autorzy poprzestają na teoretycznych analizach opisywanych zjawisk, nie zadowalając się jednakże jedynie próbą opisu, starają się wyjaśniać pewne mechanizmy społeczno-kulturowe generowane przez internet, inni i kolei sięgają do empirii. Znajdziemy więc w publikacji artykuły o wysokim stopniu ogólności, jak i szczegółowe casestudies, które starają się odkryć istotę opisywanych zjawisk i problemów z poziomu mikro. W wielu przypadkach Ąu torzy nie udzielają czytelnikowi wiążącej i ostatecznej odpowiedzi, lecz wydaj się, że samo trafne stawianie przez nich pytań, stanowi już wartość samą w SQ. bie. Ze względu na złożoność opisywanej problematyki, wieloaspektowośr podejmowanych w monografii tematów, znalezienie uniwersalnego klucza łączącego ze sobą wszystkie teksty jest niezwykle trudne. Jedno jest pewne, Autorzy z pasją - daleką od euforycznych zachwytów - starają się nam przybliżyć złożoną naturę internetu, a może bardziej internetów, bowiem coraz częściej w naukowej refleksji nad tym medium, operuje się liczbą mnogą, by podkreślić, iż nie należy już traktować tego narzędzia w kategoriach monolitu, bowiem zarówno sposoby korzystania, jak i zagospodarowywania tej wirtualnej przestrzeni są niezwykle heterogeniczne.
Fragment Wstępu

Redaktorce udało się bowiem znaleźć wspólną płaszczyznę intelektualną i myślową łączącą całość tej pracy. Jest nią nie tylko socjologiczne rozumienie internetu, ale także - co widoczne jest w wielu tekstach - głębokie filozoficzne i antropologiczne jego widzenie. Recenzowany tom imponuje wszechstronnością ujęcia, kompetencją całego zespołu autorskiego. Wszystkie artykuły reprezentują wysoki lub bardzo wysoki poziom merytoryczny. Zainteresuje on z pewnością nie tylko socjologów i medioznawców, ale i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych. Co więcej, tom charakteryzuje się nie tylko walorami poznawczymi, ale i dydaktycznymi. Wiele artykułów może stać się z powodzeniem przedmiotem refleksji w dydaktyce uniwersyteckiej. Będzie on zatem miał również wartość praktyczną.
Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Skowronek

Spis treści:

Wstęp
Tomasz Goban-Klas
Internet jako paradoks
Zbigniew Bauer
Kiedy nowe media przestają być nowe?
Piotr Celiński
Internety
Janusz Morbitzer
Aksjologiczne konteksty internetu
Marcin Sieńko
Anonim - wirtualna twarz odrzuconych
Wacław Branicki
Awatar jako wirtualne ucieleśnienie lub sztuczna tożsamość
Krzysztof Stachura
Towarzyskie aspekty interakcji w internecie, czyli o uspołecznieniu poprzez zapośredniczenie
Bogna Piechota
O atrakcyjności sieci
Edyta Żyrek
„Demo or die!", czyli Bryll brylujący w internecie
Paweł Przy wara
Pragmatyczno-językowe i semiotyczne narzędzia do analizy konwersacji elektronicznej
Michał Piotr Pręgowski
Piętnowanie w sieci Specyfika internetu w kontekście koncepcji piętna Ervinga Goffmana
Jacek Pyżalski
Różne barwy agresji elektronicznej dzieci i młodzieży
EwelinaJurczak
Wolontariat w sieci - komunikacja oraz budowanie wizerunku
Zbigniew Husak
Kilka uwag dotyczących ochrony danych osobowych w internecie
Noty o autorach

Inne tytuły z serii Oblicza mediów

Newsletter

Schowek


Brak tytułów w schowku.